今年の漢字は”税”

今日はお休みでした。

Today is day off.

 

昨日夜更かししたせいで体調が優れませんでした。

I was feelng bad today because I stayed up late last night.

 

普段そんなに夜更かししないんですけどね。

I don't stay up late in usual.

 

ロング勤務が多かったストレスですかね。

I wonder I feel stress because long time hours

 

明日健康診断大丈夫かな。

I worry about health check  tomorrow.

 

そういえば今日テレビつけたら今年の漢字の発表をやっていました。

By the way I saw a KANJI of the year on TV.

 

今年の漢字は「税」。

This year's kanji is "tax".

 

増「税」、定額減「税」という言葉をニュースや新聞で

良く見聞きしたような気がしますね。

I think I might have heard "tax increase" or "fixed- rate tax reduction" by TV or newspaper.

 

 

私的には今年はWBCで大活躍し、レギュラーシーズンでも日本人初の

メジャーリーグ本塁打王に輝いた大谷翔平選手の年という印象だったので

「大」とか「王」とかをイメージしていました。

Personally, I thought this year's kanji is "大"or "王" because Shohei Ohtani was  quite active in WBC and Major League Baseball.

 

大谷選手に偏りすぎですね。笑

I feel like my evaliation is biased toward  Ohtani.

 

でも本当大谷選手には国民栄誉賞あげてもいいくらい活躍&国民に元気を

与えたと思います。

But Shohei Ohtani gave japanese people a lot of energy.

If I had it my way, I want to give National honor award.  

 

人格も素晴らしいですし。

He is person of charactor.

 

私も見習わないと。

I should learn from him.

 

それでは。

 

 

 

ガイ